hellooooo cambodia - Reisverslag uit Preah Seihanouk, Cambodja van Winny Heijningen - WaarBenJij.nu hellooooo cambodia - Reisverslag uit Preah Seihanouk, Cambodja van Winny Heijningen - WaarBenJij.nu

hellooooo cambodia

Door: winny

Blijf op de hoogte en volg Winny

30 Juni 2014 | Cambodja, Preah Seihanouk

Hellloooo allemaal!

Opnieuw bedankt voor alle reacties, echt super leuk om te lezen!

Na een zeer comfortabele reis in een sleeping bus (op een of andere manier slaap ik zo goed in bussen en treinen) waren we aangekomen in Pakse. Dit is een klein dorpje waar minder toeristen komen. Dit was heerlijk na Vang Vieng waar het vol zit met gestoorde engelsen.
Hier zijn we naar de meest bizarre stinkende markt ooit geweest. Voor de rest was er niet erg veel te doen, dus de volgende dag door naar de 4000 ilands.

De 4000 ilands is in de delta van de Mekong, met letterlijk 4000 eilanden. Er zijn echter maar drie grote eilanden waar mensen wonen.
Wij verbleven op het eiland Don Det. Het eiland is erg laydown and relaxt, waardoor de mensen hier maar een doel hebben gedurende de dag en dat is zo lang mogelijk in de hangmat liggen.
Op mijn verjaardag hadden we wat fietsen gehuurd en zijn we rond het eiland gaan touren. De dag daarvoor had ik een engels meisje ontmoet die heel toevallig ook dezelfde dag jarig was. Omdat er niet veel mensen op dit eiland zijn, hadden we besloten het samen te vieren. In een restaurant hadden ze ballonnen ophangen en muziek opgezet (In de bars hier, kan je alleen maar films of voetbal kijken)
Het restaurant was vol met engelsen, die een verjaardag toch net iets anders vieren. De hele tijd moesten we bier atten en als je bier omgooide moest je het oplikken. Resultaat: de tafels en zelfs de vloer is nog nooit zo schoon geweest (gelukkig heb niks omgegooid hahaha)
De dag daarna hebben we gekayaked op de Mekong. De stroming was behoorlijk sterk waardoor erg veel kayakken omsloegen. Superteam als wij waren, hebben we dit zonder kleerscheuren overleefd. Na wat stops voor de grootste waterval van zuid-oost azie, kwamen we aan bij de grens van Cambodia en Laos. Hier leven de Irrawady dolfijnen, deze worden met uitsterven bedreigt en er zijn er dan ook nog maar een aantal (70-80) over. We hadden geluk en hebben er een aantal kunnen spotten!

Na vier nachten op dit eiland geweest te zijn, was het hoog tijd om dit eiland te verlaten, want ik werd hier luier en luier. Been there Don Det.

De volgende bestemming was Siem reap in Cambodia. Dit land is armer dan de andere landen en dat merkte je meteen. Gedurende de reis hadden ze een aantal truckjes om meer geld van je af te troggelen. In Siem Reap aangekomen bijvoorbeeld stoppen ze 4 km buiten de stad, zodat je een hele dure tuk-tuk moet nemen naar het centrum.
Sooo welkom to Cambodia...

Tijdens de reis zagen we de meest bizarre dingen, ze vervoeren hier bijvoorbeeld alles met scooters en dan echt werkelijk alles! Kasten, tafels en bijvoorbeeld enorme houtblokken balanceren onverzekerd op de achterkant van de scooter. Bizar grote stromen van mensen die klaar zijn met werken in de fabriek en met tientallen tegelijk in een pickup worden gepropt.

In het hostel aangekomen zie je echter de andere kant van Cambodia, want ondanks dat ze erg arm zijn, zijn het de vriendelijkste mensen die ik ooit heb ontmoet.
Siem Reap heeft een drukke Pubstreet en het belangrijkste bier kost maar 50 cent! Ik neem aan dat ik verder niet uit hoef te leggen, hoe de avonden daar verliepen.
In het kinderziekenhuis hebben we bloed gedoneerd (no worries, het was een westers ziekenhuis) ik hoop alleen dat ze me bloed kunnen gebruiken en vanwege het alchoholpercentage want nog in mijn bloed zat hahaha.
Tenslotte nog een dag naar Ankor geweest, waar ze de meest grote en bijzondere tempels hebben. Onbeschrijflijk hoe mooi dit is, ik zou zeggen kijk naar de film Tomb raider en dan begrijp je wat ik bedoel ;)

Na twee uurtjes slaap moesten we opnieuw de bus in richting Sihanoukville. Na een reis van 16 uur ipv de beloofde 10 uur (je moet er altijd een aantal uur bijrekenen) waren we eindelijk weer aan het strand!
We zijn twee dagen op het toeristen gedeelte verbeleven en vervolgens verhuisd naar Oktres beach. Hier was (buiten het super mooie strand) niet erg veel te beleven en de mensen waren letterlijk de hele dag stoned. Ze beginnen serieus om 10 uur in de ochtend en stoppen om middernacht! Toch niet helemaal mijn plek hier.
Snel weer verhuisd en dit keer naar het eiland Koh Rong, waar ik me op dit moment nog bevind. Het nachtleven is niet heel denderend, maar de stranden zijn waanzinnig, de vibe is heerlijk en gezellige mensen.
Gisteren hebben we een boottocht gedaan waarbij we gingen snorkelen, vissen, de gevangen vis bbqen en last -maar zeker niet- least: met plankton zwemmen.
De plankton licht op in het water wanneer je beweegt, waardoor het voelt alsof je kan toveren. Dit is zooooo waanzinnig en niet uit te leggen hoe mooi.

Dit verhaal schrijf ik heerlijk vanaf mijn balkonnetje, met waanzinnig uitzicht, lekker weer en een doos Oreos naast me. Probeer jullie verder niet jaloers te maken hoor ;)

Ik hoop dat jullie weer genoten hebben van mijn verhalen

Reacties zijn weer van harte welkom!

Liefs vanuit het Bounty Iland!

  • 30 Juni 2014 - 12:15

    Soraya:

    Hè lieve schat! Wat fijn te horen dat je het zo naar je zin hebt! Ik heb je verhalen allemaal gelezen en het klinkt fantastisch fijn te horen dat je het zo naar je zin heb! Helaas moeten we elkaar nog langer missen maar als ik straks terug ben moeten we echt een avondje plannen om onze belevenissen met elkaar te bespreken! Heel veel plezier nog en ik zie je over 5 maanden! ;)
    Xxx Soraya

  • 30 Juni 2014 - 13:30

    Margret De Groot:

    Veel plezier nog.
    Maarre, neem je wel een bounty voor me mee?

  • 30 Juni 2014 - 18:44

    Jamie Lee:

    Love your stories mopp !! Enjoyyyy

  • 30 Juni 2014 - 19:33

    Sven:

    Supergaaf zusje! Gesmolten bounty's zeker?

  • 30 Juni 2014 - 21:47

    Els:

    Geweldig Winny wat een reis geniet van dit prachtige eiland en alles wat je nog mee gaat maken.

    Groetjes Els


  • 30 Juni 2014 - 22:56

    Ellen:

    Leuk om te lezen. Ook herkenbare stukjes net als cindy. Geniet er van.


  • 03 Juli 2014 - 09:17

    Jeannette :

    Jeetje Winnepin,

    Wat een leventje heb jij!!! Ben echt niet jaloers hoor( mimimi..... Nou....beetje dan:)
    Gelukkig hebben wij niet ook leuke dingen.
    Zo zijn we nu volop bezig het (tuin) feest voor Kees en Shirley op te bouwen met een stel vrienden. Het is super weer en de vooruitzichten zijn ook goed!!
    En straks ga ik lekker een stukkie skaten.
    Soms moet ik ook nog even werken maar eigenlijk lijkt t hier ook vakantie.
    Oma vond t erg leuk om ff met je te skypen dus dat proberen we nog wel een keer af te spreken.
    Volgens mij ga jij vandaag of morgen weer verder reizen dus wens ik je alvast een goede reis toe.
    We appen wel weer!!
    Love youxxxxx

  • 09 Juli 2014 - 10:43

    Risja:

    Hee schat!!! Wat een gave verhalen!! Superleuk om te lezen wat je daar allemaal beleeft!! Ben je cin alweer tegengekomen.. Of nog alleen (met andere jongeren) aan het reizen? Nou geniet er nog maar lekker van want volgens mij gaat de tijd veel te snel;).. Loveyou!!xxxx

  • 09 Juli 2014 - 12:10

    Jeannette :

    Hallo win. Geweldig om je avonturen te lezen! Nog een geweldige tijd daar in dat mooie land! Liefs Jeannette W

  • 17 Juli 2014 - 18:49

    Kimberly:

    Heey mop,

    Jeetje.. Wat maak jij allemaal mee joh! Zoveel verschillende plekken en ook zo bijzonder dat de mensen overal anders zijn.
    Het valt me wel op dat er iets te veel bier wordt gedronken! Gatsiee

  • 17 Juli 2014 - 18:54

    Kimberly:

    Geef mij maar een wijntje!
    Ik ben inmiddels niet meer ongerust. Ik ben er van overtuigd dat jullie weer heel thuis komen.

    Dikke kus van mij (L)

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Cambodja, Preah Seihanouk

Winny

Actief sinds 07 April 2014
Verslag gelezen: 232
Totaal aantal bezoekers 4340

Voorgaande reizen:

01 Mei 2014 - 19 Augustus 2014

Going to Asia

Landen bezocht: