Bye bye awesome Thailand - Reisverslag uit Chiang Mai, Thailand van Winny Heijningen - WaarBenJij.nu Bye bye awesome Thailand - Reisverslag uit Chiang Mai, Thailand van Winny Heijningen - WaarBenJij.nu

Bye bye awesome Thailand

Door: winny

Blijf op de hoogte en volg Winny

31 Mei 2014 | Thailand, Chiang Mai

Het is inmiddels alweer een maand geleden dat we als twee onervaren reizigers op het vliegtuig stapten. Deze maand is zo snel voorbij gevlogen!

Omdat het eilandhoppen (Koh Samui, Koh Phangan en Koh Tao) in de top 3 beste vakanties stond, moesten wij dit natuurlijk ook meepakken.

First stop: Koh Samui
Dit is een heerlijk eiland met mooie stranden en feestjes. Echter kan ik hier verder niet veel over vertellen, omdat we meer ook niet gedaan hebben. (Ach, het relaxen hadden we ook wel een beetje verdiend) In ons hostel hadden we nog een duitse meid ontmoet die gezellig met ons mee ging reizen richting het volgende eiland.

Next stop: Koh Phangan
Na ook op Koh Phangan een aantal dagen te hebben gerelaxed, was het dan eindelijk tijd voor de Full Moon Party. Als drie doldwaze meisjes de toek-toek in, waar we een aantal duitsers (ja, het stikt hier van de duitsers) ontmoeten. Zij hadden verf bij zich, waar wij ook gebruik van mochten maken. Dit hoef je natuurlijk niet twee keer tegen ons te zeggen, dus helemaal ondergekliederd waren we klaar om de party te joinen.
De Full Moon Party is eigenlijk vergelijkbaar met een festival, maar dan een tikje gekker. En om feestend op het strand de zon op te zien gaan is helemaal onbeschrijfelijk. Mensen hadden ons al gewaarschuwd voor mensen die je willen drogeren of bestelen enz. Dat dit geen loze waarschuwingen waren, bleek wel de volgende dag toen we de ervaringen van andere mensen hoorden. Stiekem waren we toch wel een beetje trots op onszelf.

Last stop: Koh Tao
Koh Tao staat bekend om het duiken, dus ook dat moesten wij natuurlijk proberen. Omdat ik niet zeker was of ik kon duiken ivm me oren, vroegen we de duikschool hoe dat geregeld kon worden met de kosten, waarop ze zeiden we kunnen het ook meteen proberen. En daar lag ik 5 minuten later meteen al in het zwembad.
Het klaren van me oren lukte redelijk goed, dus de volgende dag de schoolbanken in, de dag daarna de eerste duik in de zee en na drie dagen hadden we ons duikbrevet.
Duiken is zo onbeschrijfelijk geweldig! Het voelt alsof je opn een andere planeet zit. Wij vonden het zo leuk, dat na veel wikken en wegen we besloten hebben ook onze advance te halen. Hiervoor moesten we helaas wel Koh Phi Phi overslaan ivm met onze visa, maar dit was het dubbel en dwars waard.
Met je advance doe je onder andere een deepdive (30 meter) en een night dive. Vooral die Night dive was zo gaaf. Onze instructeur wees met zijn zaklamp op een redelijk grote vis, waarop een Female Grouper (Grote vis met army kleuren) de andere vis voor onze neus te pakken had. National Geographic in real life.

Na ongeveer twee weken op de eilanden genoten te hebben, werd het tijd om dit paradijs te verlaten. Chiang Mai was onze volgende stop. Hiervoor moesten we wel een behoorlijke tijd reizen. Gelukkig hadden we ons behoorlijk uitgeput en hebben we de gehele reis als twee baby'tjes liggen slapen. In onze reis hadden we om 1 uur snachts een overstap in Bangkok. Zoals de meesten van jullie wel zullen weten is er op dit moment een avondklok in Thailand. Best indrukwekkend om alle straten zo leeg te zien (met uitzondering van de militairen) We hebben maar snel een taxi gepakt en zijn op het vliegveld verder gaan slapen.

In Chiang Mai hebben we de eerste dag in een hostel geslapen en de volgende hebben we ontbeten met Leoni, waar we de rest van de dagen konden Couch Surfen. Leoni woont al ongeveer 4 jaar in Chiang Mai en kon ons daarom alle bijzondere en vooral niet toeristische plekken laten zien. Daarnaast kon ze ons erg veel vertellen over de thaise cultuur:
- Het is bijvoorbeeld not done om als vrouw te drinken (ehhhhh)
- Je mag niet uitbundig zijn
- Met je voeten omhoog zitten is onbeleefd.
Duidelijk dat wij hier dus niet zouden kunnen wonen...

Omdat de avondklok nog steeds van toepassing was, was het erg fijn om na 10 uur bij haar rustig een biertje te kunnen drinken.
Leoni heeft tevens een stichting voor een weeshuis, waar ze eens in de twee weken met een groep voor de kinderen gaat koken. Wij hadden het geluk dat we dit ook konden meemaken.
Eerst met ze allen naar de markt om inkopen te doen en vervolgens door naar het weeshuis. Iedereen had zijn eigen taak, zo waren Cindy en ik de engelse leraressen voor die dag, hadden we iemand die de kinderen schminkte en was de rest met het eten bezig.
Deze dag was hartverwarmend en hartbreaking at the same time. Geweldig om de kinderen zo blij te zien, maar je wilt ze allemaal meenemen!

De dag daarna hebben we de minivan richting Pai genomen. Dit is een hippie dorpje tussen de bergen.
Eergisteren hebben we een behoorlijke wandeling gemaakt op een canyon. Echter waren we vergeten dichte schoenen aan te trekken, dus ach dan maar op blote voeten (geloof me, na een uur gaat dit erg pijn doen). Vervolgens welverdiend in een waterval gezwommen.

Na toch langer met elkaar gereisd te hebben dan de planning was, was dan nu het moment dat we moesten splitsen. Cindy is vanochtend vertrokken en ik ga morgen met dezelfde boot richting Laos. Hoogst waarschijnlijk komen we elkaar daar weer tegen, maar ach het gaat om het idee ;)

Tot zover mijn verhaal :)

Liefs Winny

• 31 Mei 2014 - 17:03

Saskia:

Super tof!! I want to be there as well!! xxxxxxx

• 01 Juni 2014 - 10:34

Manon:

Klinkt heel leuk allemaal win! Succes zonder cindy en geniet ervan! Xx

• 01 Juni 2014 - 17:47

Jeannette :

Het schattie!!
    Leuk verhaal weer!
    Ook leuk om je vanmorgen weer even te zien via Skype.
    Wel jammer dat we nog steeds geen geluid uit dat ding kunnen toveren:(

Wel even wennen voor mijn moederhaat dat jullie nu afzonderlijk verder gaan, maar uiteindelijk wilden jullie dat al van t begin af aan, dus ik snap t wel. En waarschijnlijk komen jullie elkaar in Laos "heel toevallig" wel weer tegen:D
    Volgens Sven ga je een prachtige reis maken met de boot naar Laos dus geniet ervan!!!!!

Hier is t gelukkig ook weer heerlijk weer en zoals t ernaar uitziet blijft dat ook nog wel even zo, dus dat is lekker. Maar dat wil jij natuurlijk helemaal niet horen:)

Love youxxx
    Jan en Jeannette

• 03 Juni 2014 - 22:04

Nadine:

Hee Winny, wat n mooie trip tot nu toe en wat gaaf dat je bent gaan duiken. Nu op eigen houtje verder :-). Komt goed, geniet en we volgen je op afstand. La kon!

• 14 Juni 2014 - 11:30

Petra:

Geweldig Winny,
    Dit zijn avonturen om nooit meer te vergeten!!!
    xx