van het ene uiterste naar het andere uiterste - Reisverslag uit Ko Samui, Thailand van Winny Heijningen - WaarBenJij.nu van het ene uiterste naar het andere uiterste - Reisverslag uit Ko Samui, Thailand van Winny Heijningen - WaarBenJij.nu

van het ene uiterste naar het andere uiterste

Door: winny

Blijf op de hoogte en volg Winny

10 Mei 2014 | Thailand, Ko Samui

Het is nog maar iets langer dan een week geleden dat we stonden te trappelen op Schiphol, maar wat hebben we in die tijd al veel ervaringen opgedaan. In mijn notitie boekje heb ik inmiddels al 8 bladzijdes vol geschreven maar voor jullie zal ik het kort houden.

Na een verschrikkelijke lange vlucht waren we eindelijk in Bangkok. Op schiphol hadden we al twee andere backpackers gespot en wat blijkt, ze gingen niet alleen ook naar Bangkok, maar ook nog eens naar het zelfde hotel.
Vele hadden me gewaarschuwd voor een cultuurshock, maar dat viel me alles mee. Ik denk na het zien van Cairo is niks meer cultuurshockwaardig.
Dat mensen hier zo snel mogelijk weg willen kan ik wel heel goed begrijp. Wat een stank en smog! Het ruikt naar natte hond met wat kruiden en een snufje riool. Na een verfrissende duik en een hapje eten kon onze eerste stapavond beginnen. We hadden wat andere nederlandse jongens ontmoet, dus wat doe je op je eerste avond met wat drankjes op? Juist ja, go see a ping-pong show.
Dit was eigenlijk meer zielig dan grappig, dus snel weer weg. Na nog wat drankjes waren we verstandig genoeg om optijd weg te gaan. De volgende dag gingen we namelijk alweer vroeg fietsen.
"Helaas" was het op straat ook overal feest en nadat we ook nog een eigen feestje hadden gebouwd met een straatmuziekant was het oppeens 7 uur.

Twee uurtjes later met een heftige kater de fiets op. Dit was verschrikkelijk gaaf! Je fiets door allerlei straatjes en huiskamers. Me maag kwam constant in opstand tegen alle geuren, maar het was het dubbel en dwars waard.

De dag daarna was het luxe leventje voorbij. Opzoek naar een hostel en een ticket om richting het zuiden af te reizen. We wilden tussen bangkok en de eilanden een tussenstop maken en zo kwamen we bij Prachuap Khiri Khan (hoe heet dat?? Juist ja ;)) uit. Hiervoor moesten we 4 uurtjes met de trein.
Een aantal reden waarom ik NOOIT, maar dan ook NOOIT meer op het ov van Nederland ga zeuren:
- Het is normaal dat de trein 1,5 uur te laat komt
- De WC zijn nog viezer dan in NL (ja, dat kan)
- geen airco, wat betekend alle ramen open, wat betekend heel veel herrie.
- Overal beesten
- Ervaren reizigers al we zijn, natuurlijk geen eten bij ons en wat ze verkochten zag er niet heel smakelijk uit.
Na een reis van 7 uur ipv de beloofde 4 uur, waren we eindelijk in het dorpje. Omdat er geen toektoeks rijden, op de scooter naar het hotel gebracht en vervolgens opzoek naar wat eten (het was inmiddels 12 uur en we hadden nog steeds niks gegeten)
Na heel wat zoeken een thais tentje gevonden, een probleem: niemand spreekt engels. Met wat handen en voeten werk wat bier kunnen bestellen, maar verder kwamen we niet. Ze vonden ons heel intressant hier, steeds naast ons zitten en wijzen en giechelen.
Thank god heb ik een vertaalboekje gekregen (bedankt DA2 Rose ole) waarmee we een beetje konden communiceren.
Na Bangkok is dit dorpje zo een opluchting. Heerlijk rustig en iedereen is zo lief en vriendelijk.

Daarnaast een berg beklommen waar allerlei apen om ons heen liepen, sprongen enz. Op het eind had een aap het gelukspoppetje van Cindy gestolen. Zij vond het niet zo leuk, maar het leverde wel een aantal mooie plaatjes op.

Inmiddels aangekomen in Koh Samui, waar het weer heel toeristisch is (helaas). Heerlijk zon, zee stand en party.

Sooooo you here from me next time. XXX

• 10 Mei 2014 - 14:39

Joy:

Haha geweldig. Leuk om te lezen. EnJoy :-) Liefs xxx

• 10 Mei 2014 - 18:35

Melissa Grootscholte:

Hahaha ahh klinkt leuk!!! Heel veel plezier verder, kijk uit naar je volgende verhaal!! Xx

• 10 Mei 2014 - 22:18

Saskia:

Super wijfie! Leuk geschreven :D
    Ik heb volgens mij precies dezelfde fietstocht gedaan, ook door van die straatjes waarin je door de huiskamer rijdt van mensen! Echt bizar maar wel echt gaaf!
    Have fun nog meisjes!
    Liefs uit Oostenrijk xxxxxxxxx

• 11 Mei 2014 - 13:30

Kimberly & René :

Heey mop,

Wat een leuke en vooral bijzondere dingen maken jullie samen mee. Wat ik uit je verhaal kan opmaken, is dat er weinig Engels wordt gesproken en het eten tot nu toe waardeloos is. Gelukkig zijn er genoeg mannelijke vrienden en veel drank in de buurt die het allemaal weer goed maken:P
    Heel veel plezier meiden!

Dikke kus van mij en ook van Reneetje!

• 11 Mei 2014 - 13:38

Jeannette:

Hoi schat,
    Wat heb je alweer veel ervaringen op gedaan in zo een korte tijd!
    Gaaf om te lezen hoor!
    Hier is t echt herfst op het moment dus voor Jan best weer om zijn nieuwe speeltje (laptop) te installeren :)
    Bedankt voor je lieve berichtjes!
    Geniet er maar van daar en tot de volgende keer!!!xxx